Da li ste
primetili da vi ili vaše dete (Ako ste roditelj) ili bilo koja osba koju
poznajete sporo piše, izostavlja slova, ima necitak rukopis i olovku drzi na
nezgodan nacin, onda je najverovatnije u pitanju disgrafija.
Sta je
disgrafija?
Disgrafija
predstavlja otežanu sposobnost pisanja, koja se manifestuje kroz simptome pout
neurednog rukopisa, preskakanja (gutanja slova), nedovršenih reči itd. (o
simptomima ću detaljnije pisati u narednom postu). Osoba može imati disgrafiju
od rođenja (nasledna) ili može nastati u toku razvoja ili života pri povredi
mozga. Osoba koja ima disgrafiju, ima će je ceo život. Za disgrafiju ne postoji
lek ali mora se napomenuti da disgrafija nikako nije bolest .Takođe, ona nikako
nije povezana sa inteligencijom niti utiče na nju, što pokazuju podaci da su
osobe sa disgrafijom prosečno ili nadprosečno inteligentne.
Koji su simptomi?
Disgrafija se
manifestuje kroz neuredan rukopis ali to nije jedini simptom kojim se može
prepoznati disgrafija. Takođe, vrlo je bitno da napomenem da ukoliko osoba ima
neuredan rukopis, to neznači uvek da je disgrafija u pitanju. Disgrafiju pored
ovoga prate i sledeći simptomi:
- Poteškoće u
formiranju slova
- Sporost pri
pisanju
- Poteškoće u
pravopisu
- Nezgodan način
hvatanja i držanja olovke
- Nečitak rukopis
- Ruka se brzo
umara tokom pisanja
-
Izostavljanje slova i reči u rečenicama
-
Nedovršene reči
- Poteškće
pri organizovanju misli na papiru
- Bol u
rukama nakon pisanja
Stres i
anksioznosti pri pisanju
- Potrebno
je više vremena za pisanje zadataka i ispita
-
Poteškoća u hvatanju belešk
Rano primećivanje simtoma I odlzenje logopedu radi dijagnostikovanja I terapije su najbolja prevencija za probleme sa kojima se ljudi mogu suočavti kroz Skolovanje, najbolji primer za to je moja prica. Kada sam bila dete, primećeno je da je kordinacija mojih ruku malo sporija u odnosu na druge, ali to je tada zanemareno jer nije bilo previše očigledno niti je uticalo drastično dok sam se igraal. Međutim, problemi su počeli da se pojavljuju čim sam krenula u školu. Simptomi su postali još vidljiviji dok sam pisala, jer su moje beleške bile neuredne, pune nedovršenih reči i rečenica ili su im nedostajala slova što je otežavalo čitanje. Takođe, slova su bila neujednačena i štčala van linija. Imala sam poteškoće sa hvatanjem beležaka,pisanjem sastava,rađenjem testova i pisanjem diktata. Pri tome je učiteljica postupala samnom na grub nacin kidajući mi stranice iz sveske i domaćih zadatka, vićući i terajući me da ih iznova pišem. Takođe je smatrala da sam lenja i nezainteresovana na časovima. Sve to trajalo je do trećeg razreda kada su me roditelji , nakon sugestije prijatelja, odveli kod logopeda kako bi saznali odakle potiču moje potežkoće sa pisanjem. I tada mi je konačno dijagnosikovana disgrafija, sto je bio veliko olakšanje i za mene i za moje roditelje. Jer napok je sve imalo smisla, i to mi je dalo i snage i volje da uspešno završim osnovnu i srednju školu i upišem fakultet.
Нема коментара:
Постави коментар